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Anfi Del Mar, Gran Canaria

Página 1 / 2
Christopher Noonan
(@exanfi35351cdn)
Participante Registrado

Me he registrado como ex C.D.N. Anfi (35351) para no dejar ambigüedades en cuanto a quién está haciendo estos posts. 35351 era mi número de empleado en el Anfiy C.D.N. son mis iniciales. Allí se han apoderado de muchos otros casos de corte, desde esta original y ahora es jurisprudencia en España.

Hay una noticia en un tribunal de sentencia en España que se puede encontrar en las "noticias de Canarias" (sentencia del Tribunal de Supremo de cabeza "innovador" en tiempo compartido en España. De fecha 16 de marzo de 2015), y ha habido muchos otros casos de la corte desde este fallo original que ahora es jurisprudencia enEspaña.

Hay 2 sitios web que tienen muchas buenas referencias y si usted busca susnoticias, encontrará cierta interesante información y guías. Para aquellos que no domina el inglés, sugiero que utilizar Google Translate. Son los 2 sitios web, TESS, Asociación de consumidores de tiempo compartido y multipropiedad.

Por publicar otro en otro lugar en otro foro de tiempo compartido bajo el título "Dueño de Anfi compañía saltando de barco que se hunde" que puede encontrarse en"eldiario.es" (encabezado "Santana Cazorla se refugia en Marruecos" "Santana Cazorla refugia en Marruecos". De fecha 17 de agosto de 2016). Se ha añadido un Comentario en ese foro que lee "el capitán puede saltar la nave, pero el mismo equipo continuará con sus ondas".

Yo trabajé en Anfi Del Mar de lunes, 28 de julio de 2014 hasta lunes, 07 de septiembre de 2015, cuando fui despedido injustamente.

Yo a publicar eventos hechos y serán capaces de proporcionar evidencia y testigosante cualquier tribunal, Anfi Del Mar decidiera buscar recurso legal.

Aunque los mensajes de correo electrónico pueden no admisible como prueba en tribunales españoles, automáticamente son tiempo y fecha. Yo puedo escriba una declaración en cualquier momento utilizando los correos electrónicos como notas contemporáneas.

Durante mi tiempo en Anfi, era consciente de que una agencia externa del Reino Unido había sido empleada por Anfi para monitorear internet perjudiciales anuncios ycomentarios. Estoy haciendo anuncios sobre una serie de sitios web, incluidos los idiomas:
Checo, danés, holandés, finlandés, Francés, alemán, islandés, Italiano, noruego, Polaco, Portugués, rumano, Ruso, serbio, eslovaco, esloveno, español, sueco, Turco y ucraniano.

En 1997 descubrí que fue víctima de un fraude de identificación que había comenzado en 1995. En agosto de 2015, vi que mis datos personales fueron en pantalla paraotros empleados y de vez en cuando los miembros del público ver. Haber llevado este asunto a la atención del supervisor, recibí al proverbial Foxtrot Oscar.

El jueves, 03 de septiembre de 2015 envié un correo electrónico al Director de ventas con copia al Departamento de recursos humanos (HR), CC señala una violación de la ley de protección de datos (LEY Orgánica 15/1999, de 13 de Diciembre, de protección de Datos de carácter persona) y una violación de la ley de los derechos humanos (LEY de La Comision Nacional de Los Derechos Humanos amparados de la endecha reformada DOF 26/11/2001).

Lunes, 07 de septiembre de 2015, yo fui destituido para "perturbar" el Anfi Del MarDepartamento.

Un documento de fecha 07 de septiembre de 2015, firmado por el Director de recursos humanos y firmado por mí el 22 de septiembre de 2015 y cito;
"Con la firma del presente acuerdo, el empleado totalmente acepta todo lo estipulado en él, incluyendo el pago de la indemnización por el despido admitido como injustas por la empresa que está por encima de toda. Por lo tanto, el empleado declara haber pagado todo lo que es debido a él, y con el recibo de la dicha indemnización por despido recibida por el empleado según lo indicado en el presente documento, se resuelve la relación laboral entre las partes, no tener ningún derecho por cualquier medio a reclamar más. Así, compromete a desistir de cualquier acción legal antes de la firma del presente acuerdo, así como no poner más reclamar posteriormente"abordar.

El "no más reclamos" sólo se refiere a mi despido siendo injusto. Hubo o no, cualquier otro acuerdo vigente.

Como a partir de hoy voy a publicar en esta y en muchos otros sitios web, varios temas, algunos de los cuales se enumeran a continuación. Iré más lejos en cada temaindividual. Debido a la cantidad de anuncios estará haciendo cada semana, pueda discutir las cuestiones mencionadas hasta que se completen todos mis anuncios. Entonces estaré encantado de discutir cualquier asunto referente a la misma.

Estará apuntando una serie de leyes de Anfi Del Mar incumplido o permiten a susempleados a además de los escritos aquí, por ejemplo;

A) abuso de autoridad por el Gerente de ventas de británico de línea fría.
La actual Ley de empleo en España es el Real Decreto Legislativo 3/2015, de 23 de octubre, que entró en vigor el 13 de noviembre de 2015.

Sin embargo, la ley de empleo en España que cubre mi tiempo en Anfi fue Ley 56/2003 de 16 de diciembre, que era válido hasta el 13 de noviembre de 2015.

B) Cómo Anfi Del Mar son eludir la legislación vigente de tiempo compartido, es decir;
Español tiempo compartido Ley Ley 42/1998 que entró en vigor el 05 de enero de 1999, la Unión Europea Directiva 122 de 2008 que entró en vigor el

B) Cómo Anfi Del Mar son eludir la legislación vigente de tiempo compartido, es decir;
Español tiempo compartido Ley Ley 42/1998, que entró en vigor el 05 de enero de 1999,la Unión Europea Directiva 122 de 2008 que entró en vigor el 16 de marzo de 2012.

C) principales vacaciones compañía/operador de turismo son también eludir la ley de tiempo compartido español y Directiva de la UE cuando Anfi (y otras empresas RDO/TATOC) con clientes para presentaciones.

D) amenazas de violencia.

E) infracciones de las normas de seguridad y salud, España.
Convenio número 155 de la OIT sobre la seguridad y salud de los trabajadores, 22 de junio de 1981, ratificada por España el 26 de julio de 1985.
Real Decreto 486/1997 de 14 de abril establece los requisitos mínimos de seguridady salud en el trabajo.

F) una explicación completa de "el camino de Anfi

Habrá otros temas a este foro.

Si se quita este aviso, hay muchos otros sitios web en que estoy publicando y estoyseguro de que esos sitios desean informar a sus miembros y los propietarios de tiempo compartido en general.

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Iniciador de tema Publicado : 07/09/2016 14:28
DEF
 DEF
(@def)
Consultor DenuncioEstafa

Hola mientras no se incumplan las normas del foro en ley de protección de datos , puede exponer lo que le de la gana dentro de su opinion personal , antes de publicar su comentario sera moderado para que a quien le pueda incomodar no tenga la posibilidad de eliminar su comentario apoyándose en alguna ley estúpida así que puede explayarse lo que le parezca

Bien venido a denuncioestafa

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Publicado : 08/09/2016 00:21
Christopher Noonan
(@exanfi35351cdn)
Participante Registrado

Hola, yo te esperaba y sus miembros habría notado que tengo buen conocimiento de las leyes y Legal sistema. Tengo específicamente sólo hechos establecidos y señaló las leyes pertinentes para los temas individuales que menciono. Tenía la esperanza de iluminar cualquier posibles empleados y Anfi visitante en cuanto a lo que un empleado bien puede sufrir las personas y lo más importante, las leyes ser violadas para conseguir ventas, en detrimento del cliente.

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Iniciador de tema Publicado : 08/09/2016 14:25
Christopher Noonan
(@exanfi35351cdn)
Participante Registrado

Como debe ser y luego la realidad.

Las siguientes 2 leyes no son una "Guía" "pista" o "sugerencia", pero, 2 leyes que rigen la venta de tiempo compartido en España.

Artículo 7 de la ley 4/2012. Publicidad.
(2) en toda invitación a cualquier acto promocional o de venta en se ofrezca a un consumidor directamente alguno de los contratos regulados en esta Ley, indicarse declaro la finalidad comercial y la naturaleza de dicho acto.

Artículo 7 de la ley 4/2012. De la publicidad.
(2) alguna invitación para cualquier evento de promoción o venta que se ofrece a un consumidor directamente cualquiera de los contratos regidos por esta ley, deberá indicar claramente el propósito comercial y la naturaleza de la ley.

UE directiva 2008/122 artículo 3. De la publicidad.
(2) cuando un producto a largo plazo de vacaciones, tiempo compartido, contrato de reventa o de intercambio es ofrecerse al consumidor en persona en un evento de promoción o de ventas, el comerciante deberá indicar claramente en la invitación el propósito comercial y la naturaleza del evento.

En realidad, esto es lo que es más probable oír de la VPR (OPC, niños en la calle).

"Trabajo para el Consejo Local de promoción del turismo".

NO trabajan para el Consejo LOCAL: Turismo Junta. Son empleados por la empresa. (Probablemente, porque no todos OPC, s son) autorizado por el Consejo local, sin embargo, esta es la primera mentira (incumplimiento de los 2 actos) se encontrará ese día. Más seguir sobre este tema.

Usted será entonces "scratchcarded" y adivinen qué, usted gana el 1er Premio de super duper (seguramente un teléfono de móvil de 10 euros). Ahora reloj OPC/VPR carro ruedas juntadas con grandes ráfagas de energía como bailan la noche anterior de excesiva ingesta de sí mismos. Aquellos de ustedes que están leyendo esto habrán sin duda visto en operación varias veces.

La VPR/OPC le dirá entonces "Digamos sí a todo lo que dice la chica en la recepción, sólo tiene que estar 20/30 minutos para obtener los regalos".
Durante mi tiempo en Anfi Del Mar, el personal de recepción era y es todavía, un bono para cada cliente "comprueban a través de la recepción". Medias van "ir a través de los movimientos". No está en sus propios intereses financieros mejor bloquear un invitado de tomando de la presentación.

Los huéspedes son recogidos luego de la recepción por un representante de ventas.

En algún momento, ya sea 20 minutos o más, algunas personas dirán que quieren recoger sus premios y dejar. Es el representante de ventas informa a los huéspedes que han acordado con el personal de recepción para tomar una presentación de 90 minutos con el fin de calificar y recoger sus regalos. Esto provoca mucho enojo y provocación con algunos invitados.

De hecho, se me acercó el Director de ventas de Anfi Del Mar en jueves, 09 de julio de 2015, y me pidió hacer un informe sobre las cuestiones e incidentes con los huéspedes. Envié un correo electrónico al Director de ventas esa noche. El correo electrónico que he presentado se refiere a 2 incidentes. El primer incidente que me refería era un cliente que había sido traído por un representante de una empresa de importante tour operador/vacaciones (se explicará en detalle más adelante). El segundo incidente que me refería era un cliente que había sido traído por un VPR/OPC en lunes, 06 de julio de 2015. El invitado en esta ocasión había lanzado sus regalos en mi dirección y stormed apagado diciendo (con improperios) que iba en busca de la VPR/OPC y hace referencia a la violencia hacia el VPR/OPC.

Como se explica en mi correo electrónico al Director de ventas, por lo menos el 80% de los clientes no tienen idea lo que están asistiendo, aunque algunos de ellos tienen sus sospechas de una presentación de tiempo compartido.

Durante mi tiempo en Anfi Del Mar, fui también testigo de un buen número de incidentes entre los huéspedes y otros representantes de ventas en y alrededor de la zona de recepción.

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Iniciador de tema Publicado : 14/09/2016 18:19
DEF
 DEF
(@def)
Consultor DenuncioEstafa

Preparan al incauto cliente para la venta caliente , deslumbrado por los premios conseguidos son invitados casi obligados a estas reuniones calificativas o informativas del producto tiempo compartido , el incauto cliente no se dará cuenta de lo que les intentan vender hasta que el vendedor no vea que ya esta maduro o casi convencido o simplemente agobiado por estar hay algunos clientes firman solo por salir de esa trampa ya no son conscientes de donde están su voluntad confundida y anulada so piensa en salir y si hay que firmar el contrato se firma al día siguiente el nuevo socio intentara anular el documento, el comercial le seguirá mintiendo cuando le diga que ya no se puede anular , y en realidad si que se puede dentro de los 14 días que marca la ley , días mas tarde desesperados buscan ayuda y muchos de ellos llegan a mi , se les manda un buro fax al complejo , el comercial cuando ve que su comisión se le escapa de las manos llama al quien era su cliente y le amenazara con que debe `pagar una cantidad , otra estafa pues el ex socio no tiene por que pagar nada ni 1 € .

ANFI DEL MAR sigue vendiendo time share sigue engañando a las personas y hay que poner punto y final a esta lacra .

Consultor DenuncioEstafa.com
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Publicado : 15/09/2016 03:09
Christopher Noonan
(@exanfi35351cdn)
Participante Registrado

La forma de Anfi (parte 1)

Comencé el curso de formación de Anfi Del Mar lunes, 28 de julio de 2014. Todos los alumnos recibieron un número de folletos y manuales de capacitación. Fueron los3 folletos prominentes que utilizamos durante nuestra formación;
1) un manual titulado "Anfi Del Mar ventas" inducción - Resumen.
2) un manual titulado "Manual de entrenamiento (parte 1)".
3) un manual había dirigido "Bienvenidos a Anfi".

Cuando estos folletos fueron entregados, nos dijeron eran "Un profesional representante de ventas siempre mantener estos manuales de formación y consulte sobre una base regular para recordar y volver a capacitar a nosotros mismos". Esta declaración fue repetida en varias ocasiones durante el entrenamiento.

1 manual) (mencionados) en citas de la página 9;
¿Qué es el Anfi Vacation Club? Es la respuesta citada;
"El centro de servicios de Anfi Vacation Club es su ventanilla única para los serviciosde viajes, proporcionando todo que lo necesario para hacer de cada estancia un éxito. Los servicios incluyen reservas, intercambios, traslados y alimentos entregados antes de su llegada. Además de esto una serie de viajes a precios competitivos disponen de servicios tales como vuelos, ofertas de última hora, alquiler de coches,escalas, puentes, excursiones, escapadas con actividades y mucho más. Servicios deAnfi Vacation Club están orientados a proporcionar un servicio exclusivo a los miembros de Anfi Vacation Club en una llamada de teléfono fácil.
En la página 12 de este manual pide en una partida
Quién es R
"RCI, s es Anfi, s socio seleccionado para el programa de intercambio externo. Cuenta con una impresionante gama de resorts para los socios de Anfi que quiere ampliarsus horizontes y se aventuran a nuevos destinos. A través de Anfi Vacation Club, usted puede elegir para el intercambio de una estancia en la suite de Anfi para unas vacaciones en cualquiera de los 4.000 centros de la red de intercambio RCI en todo el mundo.

2 manual) (mencionados) en citas de la página 15;
"Intercambio"
«1 cama X 4» y una flecha apuntando a una caja que se dirige;
"ANFI VACATION CLUB". En este mismo cuadro pero por debajo se lee;
"3700 resorts"
«94 países del mundo»
"Cruceros"

Esta caja tiene 2 flechas apuntando abajo una caja oblonga que dice:

"Florida 5 +++ Hawaii 5 +++ Portugal +++"

En esta misma caja oblonga pero por debajo de los 3 lugares Lee;

"Vuelos seguros de Vehiculos"

La otra escritura en esta "página de tono A4 lápiz" es una pequeña caja de esquina superior derecha incluyendo las palabras "semanas bono 82 a 560" y debajo "sujeto a disponibilidad"
En la escritura pequeña en la esquina inferior izquierda Lee;
Esenciales: Todo debe vincularse al descubrimiento al explicar.
Mantenerlo simple, con la no confusión.
El propósito de la "página de lanzamiento de lápiz A4" es resaltar los principales contenidos que he puesto comillas.

3 manual) (mencionados) en citas de página 11 Sección 6.3;
"Bienvenido a Anfi"
"Productos y servicios, a través de relaciones con socios seleccionados, los miembros pueden beneficiarse de la oportunidad de adquirir una amplia gama de productosy servicios, por ejemplo, vuelos, alquiler de coches, hoteles, paquetes de vacaciones.

Los 3 extractos citados, contienen 3 referencias a vuelos, uno de cada uno de los 3manuales.

Durante nuestra formación, nos mostró una serie de lanzamientos de lápiz que debían presentar a cada cliente que tomamos en una presentación. Uno de estos tonosde lápiz era cómo los invitados, por la compra de 1 semana de propiedad y comprar una semana de "extra/extra" ", podría tener unas vacaciones de 2 semanas en AnfiDel Mar. Si usted es "ruedo del carrito de super duper" en una "bebida y a pie alrededor de la isla" (presentación), pedir al representante de figuras revisada indicandocuántas semanas extra/extra fueron utilizados/tomado en Anfi Del Mar el año anterior. Si se le "presenta" "estas cifras", pregunte si puede mantener la copia y ver su reacción. En noviembre de 2014, me dijo el entonces administrador interno, sólo 2 semanas extra/extra habían sido utilizado/asignados en 2013.

El británico frío línea Gerente de ventas (BCLSM)) fue nuestro instructor que completaron el curso de capacitación. Para poder tener a clientes en presentaciones, cadauno en el curso de capacitación tuvo que completar una presentación con el BCLSMy ser "firmado" por él. Si nuestra presentación no era a su manera/gusto, nos sería no ser "firmados" por él. Yo era "firmado" y comenzó a tomar las presentaciones en viernes, 8 de agosto de 2014. Durante nuestra formación fue explicado a nosotros en varias ocasiones tuvo que ser el "Anfi". El BCLSM citado, trabajó su camino y por eso fue tan exitoso.

Con referencia a "revisar sus Manuales de capacitación de profesionales" todos losprofesionales de ventas llevar un diario con sus notas y presentaciones diarias. Estasnotas al tiempo y fecha pueden denominarse "notas actuales".

Buenas referencias volver a este tema;
Búsqueda:- Timeshare Talk Anfi Mis selling. November 15 2009.
Búsqueda:- Timeshare Talk Anfi Touts October 25, 2011. (OPC, s trabaja para "cualquiera")
Búsqueda:- anfiscam.blogspot - Anfi turmoil update
Búsqueda:- Holiday Watchdog Anfi Beach Club Reviews – Arguineguin, Gran Canaria
Búsqueda:- Tripadvisor para “Beware of Anfi rep at Thomas Cook welcome meeting”
13th December 2011. (Más en este tema)
Búsqueda:- Tripadvisor para “anfi vacation club – beware!!! Please read and learn”
22nd November 2012. ("rep" en el artículo se discutirán en una fecha posterior)
¿Búsqueda:- anfiukmembers, buying-a-timeshare at anfi?
Búsqueda:- thedibb Anfi Timeshare (?) - Advice needed 11 Sep 13
(Compruebe las fechas de los comentarios mencionados. Son en su
mayoría, un número de años antes de que me incorporé y sin embargo, han continuado con la misma táctica, incluyendo mi tiempo allí.)

La emboscada.

Durante mi tiempo en Anfi, hubo un incidente que se denominan "la emboscada". Iba pasando el área de ventas de Departamento in-House (IH) cuando se me acercóel Gerente de ventas de IH y 2 representantes de ventas IH (SR). El director de IH apareció agitado y me invitó a sentarse mientras tuvimos una charla. Los 4 de nosotros se sentó. El director de IH pasó a decir que lo que yo estaba "pitching" no era correcta y que debo cambiarlo porque afecta a las presentaciones de ventas de IH. Señalé a cargo de IH estaba lanzando exactamente como estaba entrenado, la «vía de Anfi». Añadí que si el administrador de IH tenía un problema con esto, debe tomar eltema con el Gerente de línea fría (CL). Todos los 3 de ellos se convirtieron en agitado y comenzó a "tener un ir a mí" que fue cada vez más fuerte y más fuerte en el área de ventas de IH. Permanecí tranquilo en este momento porque todos los 3 de ellos eran muy ruidoso y vociferante. Luego se nos unieron por otro SR. de IH El socio de este SR IH era un colega mío en el CL. Permanecí tranquilo, educado y respetuosorepitiendo a la gente ahora 4 presente que si el administrador de IH tuvo un problema con la manera fui entrenada, entonces deben toman el tema con el administrador de CL porque él era mi entrenador y el gerente. El representante de IH que sólo nos había unido luego me defendió y también dijo a sus colegas que si toman el tema con el administrador de la CL, porque "Sólo estaba haciendo como me dijeron". Elegí este momento para salir de la situación y salieron. Inmediatamente fui a ver a laGerente de ventas de CL y señaló a él sólo lo que había ocurrido. Él contestó que élse ocuparía de la cuestión. Nunca oí más acerca de este tema, pero yo no estaba nunca "emboscado" otra vez, sin embargo, he oído de una pareja de más ocurrir "emboscadas". La constante fricción y problemas entre los departamentos internos y línea fría era conocimiento común en ventas de Anfi.

Porque la presentación de la línea fría está constituida de tal manera, los representantes internos es difícil vender una actualización a "nuevos" propietarios. Si el original fría línea ventas representante ya no trabaja para Anfi, el representante interno será desacreditar al vendedor original. He tenido suficiente contacto con la gente quecompró a mí saber que esto es un hecho.

He terminado el entrenamiento de Anfi y fue "firmado" en jueves, 07 de agosto de 2014.
Viernes, 08 de agosto de 2014, hice mi primera presentación de la línea fría en Anfi.No hubo ninguna venta.
Lunes, 11 de agosto de 2014, tomé mi segunda presentación de línea fría y hacer una venta.
Martes, 12 de agosto de 2014, tomé mi tercera presentación de línea fría y hacer una venta.
Miércoles, 13 de agosto de 2014, tomé mi cuarta presentación de línea fría y haceruna venta.
Jueves, 14 de agosto de 2014, tomé mi quinta presentación de línea fría y hacer unaventa.

En viernes, 15 de agosto de 2014, no realizar una venta, yo estaba sola en la zona exterior de la oficina de ventas de línea fría cuando se me acercó británico encargadode ventas de línea fría. Él dijo a mí "donde vas a trabajar después de que ha despedido desde aquí?". Luego salieron riendo. Estaba muy sorprendido y conmocionado en estos comentarios.

Desde ese día, él continuó acosando y me molesta hasta el punto donde fui muy preocupada sobre mi propia salud personal. Refieren a esto con más detalle y post específicamente sobre las siguientes 2 fechas. Miércoles, 15 de abril de 2015 y viernes, 17 de abril de 2015 cuando tenía que buscar la asistencia médica y pruebas cardiacas en la Clínica/Hospital local en Arguineguin.

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Iniciador de tema Publicado : 21/09/2016 13:34

Christopher Noonan
(@exanfi35351cdn)
Participante Registrado

Temas de salud y seguridad en el Anfi.

Abuso y amenazas de violencia Anfi están poniendo a sus representantes de ventasbajo al no aplicar las leyes de tiempo compartido, como se mencionó en mi "#1 respuesta" anteriormente en este hilo.

Asistí a la recepción de Anfi para recoger a los huéspedes a las 15,05 horas y conoció a una familia de 3. La esposa estaba convencido de que no quería hacer una presentación. El marido dijo fueron reservados para salir en el ferry a las 16,00 horas esamisma tarde, pero el VPR (OPC) les había dicho que podían recoger sus regalos deninguna manera. Les informó que debían asistir a una presentación de 90 minutos para recibir sus regalos. La esposa era todavía firme ella no tomaba una presentacióny el marido insistió en que quería los regalos ahí. Miré alrededor del área de recepción y no había señal de ningún personal en todo. El miembro del personal que habíareservado en no permanecer y presentarme a los huéspedes. Mientras buscaba alguno del personal de recepción, vi el británico frío línea Sales Manager (BCLSM) fueraviendo y escuchando este incidente. Le expliqué las circunstancias. Él respondió: "tienes que sacar porque están en tus estadísticas. (Se pueden en este momento y se refieren a una famosa cita de Mark Twain. "Mentiras, malditas mentiras y estadísticas se utilizan para afirmar un argumento débil"). Logré calmar abajo y tomó hacia el área de ventas, que era mi única opción en ese momento. La A la Z del libro de reglasde presentación era imposible de aplicar.

Debido a del marido manera agresiva y pidiendo los regalos que habían prometidos por la OPC a las 15,50 horas ese mismo día, se nos unió por un subdirector. Mientras estaba explicando las circunstancias para el Subdirector, el marido saltó de su silla y comenzó golpeando sobre la mesa gritando "mi hijo se ha prometido sus dones". El marido continuó gritando y golpeando la mesa pidiendo los regalos. El área de ventas todo fue tranquilo como gente dejó lo que estaba haciendo para ver y escuchar a esta situación. El subgerente aconsejó a la familia que no habían participado en una presentación de 90 minutos y no calificó para sus regalos. La conmoción en nuestra mesa se convirtió en mucho peor con el padre gritando "mi hijo ha sido timado y engañados por la empresa, es una vergüenza, mira en él, tiene sólo 4 añosde edad" y entonces él gritaban groserías cuando salía. La familia salió y cogió su ferry de 16:00 horas desde el punto de ferry en la isla de Anfi.

Durante mi tiempo de vez en cuando un invitado exigió ver un Manager con el fin de presentar una queja con respecto a su ser traído en Anfi para una presentación detiempo compartido bajo falsas pretensiones y engañosa información en la recogidade sus dones. En mi "respuesta #3" de este hilo, hay enlaces que muestran estos temas datan de hace un buen número de años.

Anfi seguirá haciendo nada acerca de este problema de salud y seguridad, a pesar de que son y han sido conscientes durante un buen número de años.

Estas y muchas más prácticas mencionadas en este hilo no son exclusivas de Anfi, sin embargo, dejo de "primera mano" conocimiento y experiencia de trabajo en AnfiDel Mar.

En el Anfi fría línea ventas, había 3 equipos de ventas. Las insignias azules, placas naranja y "los pocos elegidos" (amigos de BCLSM) que era una mezcla de insignias azules y naranjas.

En muchas ocasiones que fui testigo de uno de los "pocos elegidos" recogiendo a sus huéspedes de la recepción y volver a los 20 minutos y que este invitado quitadode sus estadísticas. El «elegido» iría hacia atrás a la parte superior de la lista con el fin de sacar al siguiente invitado en una presentación.

Leyes laborales siendo violadas.

La jornada comenzó a las 09.00 horas. El corte de punto de recogida de un invitadode la zona de recepción 16:00 horas, sin embargo, a veces recoges un invitado a las16,15 horas porque los clientes no habían llegado a las 16,00 horas pero dirigían ' en '.

Una presentación completa tomaría aproximadamente 3 horas. A veces los huéspedes discutirían su Unión durante una hora o más. Con frecuencia se tomó la decisióna 20,30 horas aproximadamente. La documentación contractual tenía que ser completada, que a veces podría añadir una hora o más para el proceso. Hubo ocasiones que nunca salí de Anfi Del Mar hasta las 22.00 horas ese día, haciendo un total de 13horas.

Estado de las leyes de empleo Español real horas de trabajo no puede superar los 9por día y al menos 12 horas debe transcurrir entre el final de una jornada y el comienzo de la jornada siguiente.

En miércoles, 15 de abril de 2015, inmediatamente antes de la reunión de mañana de 09.00 horas, recibí insultos y fue amenazado con la violencia y que «poner a través de la ventana de f ***». (Se publicará en una fecha posterior porque se presentó un informe a Anfi HR ese día). Ese mismo día que junté los huéspedes de la recepción del área y estos invitados decidieron hacer una compra y Únete Anfi. Por el momentoque se completó la documentación bien había excedido la jornada de trabajo de 9 horas.Todavía tenía que asistir a la reunión de mañana de 09.00 horas a jueves, 16 de abril de 2015.

El Anfi 'nuevos propietarios barbacoa' siempre fue encendidos un jueves de cada semana. Haber estado en la reunión de mañana 09.00 horas esa mañana, era obligatorio asistir a la barbacoa y sus invitados se reúnen con el fin de responder a las preguntas de sus clientes habían y consolidar sus ventas. Nunca salí de Anfi Del Mar hastalas 22,00 horas esa noche.

Además de la amenaza de violencia, se trataba de 2 días consecutivos cuando trabajaba más horas que las horas 9 legales permitidas por la ley.

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Iniciador de tema Publicado : 26/09/2016 18:08
DEF
 DEF
(@def)
Consultor DenuncioEstafa

Seria interesante conocer algunos clientes para sacarlos del sistema por vías legales , nosotros llevamos muchos procesos donde libramos a los socios de la mugrienta time share , tenemos conocimiento de las leyes además de la sentencia del tribunal supremos donde ofrece la libertad a propietarios de anfi del mar

Consultor DenuncioEstafa.com
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Publicado : 26/09/2016 23:59
Christopher Noonan
(@exanfi35351cdn)
Participante Registrado

Si no fuiste uno de los británicos fría línea ventas gerentes (BCLSM) "elegido pocos", fueron un blanco fácil.

He llegado al trabajo una mañana y estaba hablando con un colega masculino de 62 años de edad fuera del área de ventas antes de la reunión de mañana. El hombre comenzó diciéndome acerca del tratamiento que había recibido de la BCLSM el día anterior. Como hablaba él tenía lágrimas en sus ojos y su labio inferior estaba temblando. Claramente pude ver que este hombre era tan molesto en lo que él estaba describiendo.

Unas semanas antes de miércoles, 15 de abril de 2015, un hombre ventas representativas (SR) fue transferido a la línea británica de frío desde el Departamento de ventas internas (IH). Al parecer esto fue debido a su falta de habilidades interpersonales con sus colegas IH. Para decir que "no se necesitaría la oficina diplomática" habría sido la subestimación del año. Él también tenía una de esas voces fuertes que siempre podían ser escuchadas de un grupo. Lo llamarán gamberro. Sin embargo, él era un amigo de la BCLSM y recibió tratamiento especial que aplica sólo a los elegidos pocos.

A las 08.55 horas del miércoles, 15 de abril de 2015, estaba sentado en el área de ventas en espera de la reunión de mañana. Sentado a mi izquierda estaba una joven mujer SR y a mi derecha fue 62 años viejo SR. Todos los 3 de nosotros estaban teniendo una buena conversación que era de una naturaleza feliz y estaba siendo disfrutada por todos los 3 de nosotros.

Matón llegó y se sentó junto al hombre 62 años de edad. En sentarse, inmediatamente inició una diatriba de insultos y abusos dirigidos a mí. Estaba usando mi nombre siendo abusivo e insultante, dejando sin lugar a dudas en cuanto a que fue ese objetivo de días. Le pedí a thug a dejar sus comentarios a los que llegó a ser aún más fuerte con sus odiosos comentarios y abuso y después la tercera vez de pedirle que deje de maleante gritó "F cerrado hasta o I le puso usted a través de la F ventana". Todo el área de ventas que luego fue ocupado por aproximadamente 50 SR, fue tranquila. Otra vez le dije a matón para parar. Finalmente dejó de matón.

Finalizada la reunión de mañana, intenté reportar el incidente al Director de ventas, sin éxito.

A las 09.40 horas completé una declaración página 2 que presenté al Departamento de recursos humanos al finalizar. Mientras yo estaba sentado en la recepción escribiendo esta declaración página 2, la mujer fría línea ventas supervisor estaba caminando alrededor del área de recepción que habla de manera muy fuerte para cualquiera que quisiera escuchar. Podía oír cada palabra que decía. Los comentarios eran básicamente contra mi información esta grave amenaza de la violencia. Me sentí "cómo atrevo a informar sólo haber sido amenazado con la violencia."

¿Fue despedido el matón? No. Lo trataron más como un héroe por la BCLSM y la BCLSM asistente.

Nada fue nunca discutido conmigo mismo otra vez con respecto a esta queja.

Fue después de este incidente el asistente BCLSM comenzó a usar el "hay de no I in Team" en las reuniones de ventas británico de línea fría.

¿Abuso de autoridad?

Con referencia a mi "respuesta #4" de este hilo, bajo el título "leyes laborales siendo violada", después de asistir a la barbacoa en jueves, 16 de abril de 2015, estaba en la reunión de mañana de 09.00 horas viernes, 17 de abril de 2015.

¡A las 11,40 horas esa mañana, por el Departamento de verificaciones no habiendo completado ciertos trámites contractuales de la venta en miércoles, 15 de abril de 2015, yo estaba completando lo mismo cuando vi el BCLSM y le dio un informe de la situación verbal. Yo también le informó no se sentía bien y tenía dolores en el pecho. Él respondió: Si todavía sentía malestar después de la finalización de los trámites, me debo ir y ver a un médico en la clínica a vista en Anfi Del Mar.

A las 12,15 horas ese día, habiendo completado la documentación, fui a ver al médico según las instrucciones. Debido a problemas de administración, me informaron por la recepcionista en la clínica en Anfi Del Mar, el médico no podrá verme. Me dijo que si necesitaba asistencia médica debo asistir al Departamento de "Urgencias" en Arguineguin Clínica/Hospital.

A las 12,25 horas asistí al Clínica/Hospital en Arguineguin.

A las 13,05 horas ese día, envié el BCLSM un mensaje de texto móvil que "tenía la esperanza de las 4 horas de mi tiempo libre que me pasé a la barbacoa anoche hacer para esta tarde. No estoy bien. Creo que su tensión y dirección casa J ***"

Después de nuestros 2 asignación de días de descanso, el sábado y el domingo, volví a trabajar en lunes, 20 de abril de 2015.

Iba quitar mis folletos después de completar una presentación de tono de lápiz para satisfacer a mis invitados fuera e ir en un tour a pie de la estación, cuando se me acercó el Secretario Administrativo. Su oficina se encuentra en el área de ventas de línea fría. Por ella, se me informó que en las instrucciones de BCLSM, ella había deducido licencia de un día de mi permiso asignado por la anterior viernes, 17 de abril de 2015.

Preguntó a través de un correo electrónico que envié al Departamento de recursos humanos y la secretaria administrativa en cuanto a si dejar esta deducción de un día para viernes, 17 de abril de 2015 fue un abuso de autoridad por el Gerente de ventas línea fría británico. Nunca recibí una respuesta, ya sea verbalmente o por escrito.

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Iniciador de tema Publicado : 03/10/2016 13:58
Christopher Noonan
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Participante Registrado

Cuando un representante de ventas (SR) empieza a trabajar para Anfi, originalmente se ponen en un contrato temporal. El SR entonces se espera que un número de ventas en un lapso de tiempo asignado. Si no alcanzas los objetivos requeridos, sus servicios ya no son necesarios. Haber alcanzado los objetivos requeridos, el SR entonces aumentará en diario/semanal 'Orden de la línea de ventas'. Esto significa que el SR se asignarán los huéspedes antes en la mañana que los SR debajo de ellos en el orden en línea. La situación ideal para cualquier SR, debe ser parte superior de la línea de ventas.

Los primeros invitados al llegar a recepción de Anfi Del Mar están generalmente ésos traídos a través de Thomas Cook 'Programa de vacaciones'.

La reserva de los clientes de Thomas Cook (T/C) son realizadas por representantes del T/C, a veces días antes. Estos huéspedes son la 'pre', calificado por los representantes de T/C que obtengan tanta información como sea posible en estos huéspedes. La llegada de los huéspedes en Anfi Del Mar son escalonados veces para no causar una congregación y confusión en el área de recepción de Anfi.

Nunca se imagino que Anfi empleado estuvo a cargo de todas las reservas de Thomas Cook al llegar a Anfi. Sí, esposa del británico frío línea Gerente de ventas. Se observó bien todos y tanta información sobre los huéspedes del T/C antes de su llegada en el Anfi.

Me pregunto si esa era la razón que el BCLSM tendría conversaciones clandestinas con uno de los pocos elegidos antes que sus invitados desde la recepción.

El personal de recepción se supone pasar por un procedimiento de reserva de estos y todos los huéspedes en. Este procedimiento incluye "son los clientes conscientes de que están asistiendo a una presentación de 90 minutos para recibir sus regalos".

Porque los invitados T/C habían sido precalificados por representantes del T/C, el personal de recepción sólo pediría a estos huéspedes sus nombres para aclarar quiénes eran. El personal de recepción nunca pasaría por la recepción «control en lista».

Porque los clientes de T/C fueron precalificados por sus propios representantes, información pasarían al Manager británico del ventas de la línea fría (BCLSM). Él entonces le 'pick cereza' que recibieron que los huéspedes por la coincidencia de los tiempos de llegada de los invitados para que coincida con la orden de línea S/R.

En algunas ocasiones, la BCLSM pondría un SR en la parte inferior de la orden de línea de venta por alguna razón débil. Ser en la parte inferior de la línea de venta significaba que sería casi imposible de cumplir a cualquier invitados ese día de trabajo.

En otras palabras, el BCLSM estuvo siempre a cargo no sólo su salario, pero su destino.

Otra vez, voy a citar a Mark Twain; "mentiras, malditas mentiras y estadísticas sirven para afirmar un argumento débil"

Clientes de Thomas Cook (referidos en respuesta de #3 de este hilo).

A petición de los directores de ventas, el jueves, 09 de julio de 2015 presentó un informe por correo electrónico a él. Este informe incluye una familia, Stewart (padre), Lisa (madre), Isla (4years viejo), Louis (2years viejo) y Seth (1years viejo). Mi informe incluye lo siguiente;

"Me estaba preparando para dejar la Maroa y empecé a"configuración de la escena"cuando Stewart y Lisa mostró desdén y me preguntó qué estaba hablando. Les preguntó qué les habían dicho acerca de su visita a Anfi ese día. Lisa dijo dijeron que bajara, alimentación de los peces tienen una bebida y caminar alrededor de la isla durante media hora, luego podría pasar el resto del día en la playa. Le pregunté "que dijo". Lisa dijo un *** de Thomas Cook nos dijo.. .y repite lo anterior.

Afortunadamente, después de haber tenido un gran calentamiento pudo calmar Stewart y Lisa. Brevemente escenario y destacó rápidamente habitación de los niños en nuestra oficina y cómo 80% + de los padres enviar a sus hijos fuera de la habitación de nuestros niños debido a la capacidad maravillosa de María con los niños.

Haber realizado mi declaración de intenciones y a caminar, Isla y Luis empezaron a llorar porque se dieron cuenta de que no iban a la playa. Desde ese punto hasta que volvimos a por el puente, ambos niños continuaron llorando y se convirtió en un "puñado". A su llegada en el puente, Lisa me dijo "no me gusta mentirle a mis hijos y me siento como si he mentido".

También incluí los siguientes en este informe;
"Si puedo expresar mi propia opinión personal, con respecto a la verdad y la credibilidad con los clientes, la mayoría de los padres que me encuentro en esta industria es padres decentes que no les gusta a sus hijos ser molesto por otras acciones".

Como se indicó anteriormente, mi correo electrónico al Director de ventas citado cómo al menos un 80% más de los invitados no sabían lo iban a venir a.

Thomas Cook también ofrecer a clientes en grandes cantidades a otros resorts RDO/TATOC.

Después de haber investigado la internet con respecto a quejas de vacaciones que encontré lo siguiente;

Pérdida de disfrute – recuperando un monto para las molestias y la decepción causada a usted.

Una cita en 'tripadvisor' que se remonta al 13 de diciembre de 2011 (búsqueda. Tripadvisor para "¡cuidado con Anfi rep en la reunión de bienvenida de Thomas Cook" 13 de diciembre de 2011.), 3 años 7 meses antes de mi correo electrónico al Director de ventas.

¿Me pregunto cuántos niños y familias tienen parte de sus vacaciones arruinadas por los representantes de T/C que no cumplan con la legislación del tiempo compartido?

¿Me pregunto si pérdida de disfrute se aplicaría a las empresas que permiten que sus representantes de vacaciones a las 2 leyes citadas en este hilo, contestar #1?

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Iniciador de tema Publicado : 10/10/2016 18:26
DEF
 DEF
(@def)
Consultor DenuncioEstafa

Miles de familias tienen las vacaciones arruinadas por esta mala gente que solo sabe estafar para sacar el dinero de los bolsillos de personas humildes y buenas que lo único que buscan es pasar lo mejor posible sus vacaciones en familia , te agradezco todo lo que aquí nos escribes , tengo claro que utilizas el traductor para pasar del ingles al español , ha veces no se entiende con claridad lo que nos cuentas aun que comprendemos todo .

Si te apetece puedes escribir en ingles el foro no solo lo visitan españoles , también miles de personas en todo el mundo .

Cuantos socios de T/C han abandonado después de la sentencia que decía que ANFI Hoteles no avían adaptado sus estatutos al régimen persistente, nosotros podríamos ayudar a salir miles de socios de ANFI si se nos diese la oportunidad con algunos de los listados de socios utilizando la vía judicial para tales fines .

Consultor DenuncioEstafa.com
Si necesita ayuda legal urgente puede contratar una consulta privada aquí

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Publicado : 11/10/2016 00:53
Christopher Noonan
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Participante Registrado

The Anfi Way (Part 2 of 7)

The following 2 Laws cover Timeshare in Spain TODAY; (including the dates I worked there) 1) Real Decreto-ley 8/2012, de 16 de Marzo. 2) EU Directive 122 (16/3/2012)

These 2 laws are not an ‘either/or’ option. They BOTH MUST be complied with. You will clearly see the following words in the EU Directive 122;

“Member States should not be allowed to maintain or introduce in their national legislation provisions diverging from those laid down in this Directive”.

I have included the Articles and Chapters which include the “No monies to be taken”, because I appreciate Lawyers may miss this if it is mentioned only the one time. Count how many times the 2 LAWS refer to “No monies to be taken” (in Parts 2 to 7. Parts 3/4/5/6 and 7 will follow)

EU Directive 122 (16/3/2012)

Consumers: Determined Commission action ensures timeshare protection in all EU countries
Brussels, 31 May 2012 – Today, the European Commission closed an infringement case against Spain on the Timeshare Directive (Directive 2008/122/EC) after the country notified the Commission of a new law (Decreto-ley) transposing the rules. (Real Decreto-ley 8/2012, de 16 de marzo)

The Directive also ensures that consumers may withdraw from a contract within a "cooling-off" period of 14 calendar days and that traders can never ask them for any form of advance payment or deposit during that period. Before the conclusion of the contract, the trader is required to explicitly draw the consumer’s attention to the existence of the right of withdrawal, the length of the withdrawal period and the ban on advance payments during the withdrawal period.

Protection by the Directive now also covers new products and contracts which had been developed so as to avoid the application of the previous Timeshare Directive.

********************The Anfi Way.**************

The Anfi Cold Sales lines sold a ‘Trial Membership’ (a part Time Membership). The part time membership consisted of either a 2 week, 3 week, 4 week up to a maximum of 5 weeks, all of which were to be used at Anfi Del Mar. Did Anfi circumvent the 2 laws by ‘PROVISIONALLY’ booking all the weeks purchased, into an 11 month time slot from the date of the purchase (thus, not breaching the 2 laws). The purchasers would hear the word PROVISIONALLY numerous times from the management and verifications department. The purchasers were also given the use of ‘RCI Extra Weeks’ after the 11 month period if they didn’t UPGRADE to a full membership during their first holiday at Anfi. The ‘Trial Membership’ was presented as a 2 and a half year ‘package’. It was then up to the In-House sales department to upgrade these clients. I have always wondered, if an INDEPENDENT AUDIT was completed on how many of these part time membership weeks were actually used outside the 11 month period? A deposit or ‘cash out’ was always taken on the day of purchase of these ‘Trial Memberships’.
****************************************************************************************************

On 17 March 2012, Spain published Real Decreto-Ley 8/2012 transposing the Timeshare Directive. It entered into force the following day and was validated by the Spanish Parliament on 29 March 2012.Through its recent transposition, Spain avoided the risk of financial sanctions which the Commission could have requested under the Lisbon Treaty (Article 260 (3) of the Treaty on the Functioning of the EU) when taking a Member State to court for failing to transpose an EU directive.

THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION,

Having regard to the Treaty establishing the European Community, and in particular Article 95 thereof,
Having regard to the proposal from the Commission,
Having regard to the opinion of the European Economic and Social Committee (1),
Acting in accordance with the procedure laid down in Article 251 of the Treaty (2),
Whereas:
(1) Since the adoption of Directive 94/47/EC of the European Parliament and of the Council of 26 October 1994 on the protection of purchasers in respect of certain aspects of contracts relating to the purchase of the right to use immovable properties on a timeshare basis
(3), timeshare has evolved and new holiday products similar to it have appeared on the market. These new holiday products and certain transactions related to timeshare, such as resale contracts and exchange contracts, are not covered by Directive 94/47/EC. In addition, experience with the application of Directive 94/47/EC has shown that some subjects already covered need to be updated or clarified, in order to prevent the development of products aiming at circumventing this Directive.

(3) In order to enhance legal certainty and fully achieve the benefits of the internal market for consumers and businesses, the relevant laws of the Member States need to be approximated further. Therefore, certain aspects of the marketing, sale and resale of timeshares and long-term holiday products as well as the exchange of rights deriving from timeshare contracts should be fully harmonised. Member States should not be allowed to maintain or introduce in their national legislation provisions diverging from those laid down in this Directive. Where no such harmonised provisions exist, Member States should remain free to maintain or introduce national legislation in conformity with Community law. Thus, Member States should, for instance, be able to maintain or introduce provisions on the effects of exercising the right of withdrawal in legal relationships falling outside the scope of this Directive or provisions according to which no commitment may be entered into between a consumer and a trader of a timeshare or long-term holiday product, nor any payment made between those persons, as long as the consumer has not signed a credit agreement to finance the purchase of those services.
(4) This Directive should be without prejudice to the application by Member States, in accordance with Community law, of the provisions of this Directive to areas not within its scope. Member States could therefore maintain or introduce national legislation corresponding to the provisions of this Directive or certain of its provisions in relation to transactions that fall outside the scope of this Directive.

Real Decreto-ley 8/2012, de 16 de Marzo.

Title I. standards General.

Chapter i. Scope of application

EXHIBITION OF MOTIVES

II

It Directive 2008 / 122 / CE of 14 of January of the 2009 relative to the protection of them consumers with regard to certain aspects of them exploitations by shift of goods of use tourist, of acquisition of products rentals of long duration, of resale and Exchange, repeals the directive of 1994. The new directive is based on the appearanceof new holiday products that precisely defines, fill in gaps, extends the harmonization of the internal legal systems of States, reinforces the information consumer, regulates more precisely the deadlines for exercising the right of withdrawal, insists and extends the prohibition of payment of advances during the term of office of such law, requires a calendar of payments for those contracts of long duration and determines the ineffectiveness of certain loans of financing for the case of withdrawal. Should highlight is that them circumstances of extraordinary and urgent need, that under the article 86.1 of the Constitution enabled to the Government to adopt measures through real decree-law, come certain by the need of give compliance to them obligations derived of our membership to the Union European. It should be noted that the deadline for incorporation of Directive 2008/122/EC was on February 23, 2011 and since the European Commission already it has initiated appropriate actions to punish Spain with a significant fine. The adoption of this Royal Decree-Law responds accordingly, in avoiding the negative economic consequences for Spain which would be derived from the imposition of a fine by the European Union, at the time that is ahead of the entry into force of a rule which, on the one hand, improves the protection of consumers and, on the other hand, serves to boost an important sector of the Spanish economy.

IV
Chapter II transposes the rules of the directive on advertising and pre-contractual information with particular reference to the right of withdrawal, as well as banning consumer pay advances during the period of exercise of such right. In terms of facilitating the pre-contractual information, the European standard is looking for total harmonisation require the use of certain standardized forms that are incorporated by the corresponding annexes to this standard.

Are also transposition of the directive them rules on prohibition of advances or payments to charge of the consumer during the term of exercise of the right to desist,as well as the inefficiency of them contracts accessories, even them loans, in case of withdrawal, and the need of organize a plan stepped of payments for them contracts of products rentals of long duration.

TITLE I
General rules

CHAPTER I
Scope of application

Article 1. Scope of application.

1). the contracts of marketing, sale, resale of rights of use by shift of goods of use tourist and of products rentals of long duration, as well as to them contracts of Exchange, is govern by it willing in this real decree-law when is held between a businessman and a consumer.

2). is understands by entrepreneur all person physical or legal that act with purposes related with its activity economic, business, trade or profession and any person that act in name or by features of an entrepreneur.
(Includes Thomas Cook Representatives)

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Iniciador de tema Publicado : 14/10/2016 16:12



Christopher Noonan
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Participante Registrado

The Anfi Way (Part 3 of 7)

THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION (Continued)

(5) The different contracts covered by this Directive should be clearly defined in such a way as to preclude circumvention of its provisions.

(9) Directive 2005/29/EC of the European Parliament and of the Council of 11 May 2005 concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market (Unfair Commercial Practices Directive) (5) prohibits misleading, aggressive and other unfair commercial business-to-consumer practices. Given the nature of the products and the commercial practices related to timeshares, long-term holiday products, resale and exchange, it is appropriate to adopt more detailed and specific provisions regarding information requirements and sales events. The commercial purpose of invitations to sales events should be made clear to consumers. The provisions concerning pre-contractual information and the contract should be clarified and updated. In order to give consumers the possibility to acquaint themselves with the information before the conclusion of the contract, it should be provided by means which are easily accessible to them at that time.

(12) Consumers should have effective remedies in the event that traders do not comply with the provisions regarding pre-contractual information or the contract, in particular those laying down that the contract should include all the information required and that the consumer should receive a copy of the contract at the time of its conclusion. In addition to the remedies existing under national law, consumers should benefit from an extended withdrawal period where information has not been provided by traders. The exercise of the right of withdrawal should remain free of charge during that extended period regardless of what services consumers may have enjoyed. The expiration of the withdrawal period does not preclude consumers from seeking remedies in accordance with national law for breaches of the information requirements.

(14) The prohibition on advance payments to traders or any third party before the end of the withdrawal period should be clarified in order to improve consumer protection. For resale contracts, the prohibition of advance payment should apply until the actual sale takes place or the resale contract is terminated, but Member States should remain free to regulate the possibility and modalities of final payments to intermediaries where resale contracts are terminated.

(16) In the event of a consumer withdrawing from a contract where the price is entirely or partly covered by credit granted to the consumer by the trader or by a third party on the basis of an arrangement between that third party and the trader, the credit agreement should be terminated at no cost to the consumer. The same should apply to contracts for other related services provided by the trader or by a third party on the basis of an arrangement between that third party and the trader.

*******************************************************The Anfi Way*******************************************************

When guests bought a Timeshare, Anfi would usually move the guests on to the resort of Anfi Del Mar and charge the guests for doing so. This charge was then deducted from the purchase price of the Timeshare, and was charged on a separate invoice. The guests were told if they continued with the purchase after the withdrawal date, “their stay at Anfi was in effect free”. This was the Anfi way of taking a deposit.

The wording in section (12) clearly states ‘The exercise of the right of withdrawal should remain free of charge during that extended period regardless of what services consumers may have enjoyed.

*In other words, when people did cancel the Timeshare, people who paid money for the moving into Anfi, should have been refunded.

Having researched Timeshare Talk, I have read where Crown Resorts (Part of Diversified Resorts) have taken money on the day from their buyers. The monies taken has been for a separate package, but part of the purchase of a Timeshare. Crown Resorts (Members of TATOC) would in my humble opinion, also be breaching the 2 laws covering Timeshare in Spain.

********************************************************************************************************

(19) In order to ensure that the protection afforded to consumers under this Directive is fully effective, in particular as regards compliance by traders with the information requirements both at the pre-contractual stage and in the contract, it is necessary that the Member States lay down effective, proportionate and dissuasive penalties for infringements of this Directive.

Article 2
Definitions

1. For the purposes of this Directive, the following definitions shall apply:
(a) ‘timeshare contract’ means a contract of a duration of more than one year under which a consumer, for consideration, acquires the right to use one or more overnight accommodation for more than one period of occupation;
(b) ‘long-term holiday product contract’ means a contract of a duration of more than one year under which a consumer, for consideration, acquires primarily the right to obtain discounts or other benefits in respect of accommodation, in isolation or together with travel or other services;

Article 3
Advertising

1). Member States shall ensure that any advertising specifies the possibility of obtaining the information referred to in Article 4(1) and indicates where it can be obtained.
2). Where a timeshare, long-term holiday product, resale or exchange contract is to be offered to a consumer in person at a promotion or sales event, the trader shall clearly indicate in the invitation the commercial purpose and the nature of the event.(Thomas Cook Representatives, VPR’s & OPC’s )
3). The information referred to in Article 4(1) shall be available to the consumer at any time during the event.
4). A timeshare or a long-term holiday product shall not be marketed or sold as an investment.

Article 5
4). Before the conclusion of the contract, the trader shall explicitly draw the consumer’s attention to the existence of the right of withdrawal, the length of the withdrawal period referred to in Article 6, and the ban on advance payments during the withdrawal period referred to in Article 9.
The corresponding contractual clauses shall be signed separately by the consumer.
The contract shall include a separate standard withdrawal form, as set out in Annex V, intended to facilitate the exercise of the right of withdrawal in accordance with Article 6.

Article 6
In addition, Member States shall provide for appropriate penalties in accordance with Article 15, in particular in the event that, on expiry of the withdrawal period, the trader has failed to comply with the information requirements set out in this Directive.

Article 8
Effects of exercising the right of withdrawal
1). The exercise of the right of withdrawal by the consumer terminates the obligation of the parties to perform the contract.
2). Where the consumer exercises the right of withdrawal, the consumer shall neither bear any cost nor be liable for any value corresponding to the service which may have been performed before withdrawal.

Article 9
Advance payment

1). Member States shall ensure that in relation to timeshare, long-term holiday product and exchange contracts any advance payment, provision of guarantees, reservation of money on accounts, explicit acknowledgement of debt or any other consideration to the trader or to any third party by the consumer before the end of the withdrawal period according to Article 6, is prohibited.

Real Decreto-ley 8/2012, de 16 de Marzo. (Continued)

Article 2. Contract from timeshare timeshare.

Means use contract by turn of timeshare that lasting more than one year under which a consumer acquires for consideration, the right to use one or more accommodation for the night during more than one period of occupation.

Article 3. Long-term holiday product contract.

It means holiday product contract long one lasting more than one year by which a consumer acquires, for pecuniary, essentially the right to obtain discounts or other benefits on accommodation, in isolation or in combination with travel or other services.

Article 4. Calculation of the duration of contracts.

To calculate the duration of the contracts defined in articles 2 and 3 will take into consideration any provision of the agreement that allows the renewal or tacit extension.
*******************************(Covered earlier in this thread. Refers to the Trial Membership)*******************

CHAPTER II
Advertising and pre-contractual information

Article 7. Advertising.

1) displayed in establishments open to the public, as well as communications ads and offers commercial and other advertising on contracts for acquisition of rights of timeshare property timeshare or longterm holiday products, or resale or Exchangemust include where you can get the precontractual information provided for in this Royal Decree-law.

2) any invitation to any promotional event or sale that is offered to a consumer directly any of contracts governed in this Royal Decree, must clearly indicate the commercial purpose and the nature of the Act.
****************************************(Covered earlier in this thread)*********************************

The pre-contractual information provided for in this Royal Decree-Law will be available to the consumer at any time during the promotional event.

3). a right of timeshare property timeshare or a long-term holiday product may not be marketed or sold as an investment.
Article 10. Warning about the right of withdrawal and prohibition of payment of advances.

Before the conclusion of the contract, as provided in the preceding article, the entrepreneur will explicitly in consumer knowledge the existence of the right of withdrawal and the length of the period to exercise it, as well as the prohibition of payment of advances during this period, as referred to in article 13.

CHAPTER III
Conclusion of the contract

4) contractual clauses concerning the right of withdrawal and the prohibition of payment of advances shall be signed separately by the consumer.

CHAPTER IV
Right of withdrawal, prohibition of advance payments, rentals of long duration andaccessories contracts

6). the consumer who exercises the right of withdrawal does not bear any cost or will have to pay any consideration for the service that could have been carried out prior to the date of the exercise of withdrawal.

Article 13. Prohibition on the payment of advances.

1) of timeshare timeshare contracts, Exchange and long-term holiday product prohibits the payment of advances, the Constitution of guarantees, reservation of money on accounts, the express acknowledgement of debt or any consideration in favour of the employer or of a third party and in charge of the consumer, before the end of the period of withdrawal.
3) acts against this ban are null void and the consumer can claim the double of the quantities delivered or guaranteed by such concepts.

Article 14. Specific provisions for contracts for long-term holiday products.

1). the payment of the price in contracts for long-term holiday products shall be carried out in accordance with a phased plan. It is forbidden to the price specified in the contract to be paid in advance or in any manner that is not in accordance with the staggered payment plan.

Article 15. Ineffectiveness of accessories contracts.

Accessory contract means any contract under which the consumer acquires services related to one of the contracts listed in the previous paragraph, when such services are provided by the employer or a third party as agreed between it and the entrepreneur.

************************************(Moving people into Anfi and putting those costs on a separate invoice)*****************************

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Iniciador de tema Publicado : 21/10/2016 17:36
Christopher Noonan
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Participante Registrado

The Anfi Way (part 4 of 7)

EU Directive 122, (16/03/2012) THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION (Continued)

Article 10

Specific provisions relating to long-term holiday product contracts
1). For long-term holiday product contracts, payment shall be made according to a staggered payment schedule. Any payment of the price specified in the contract otherwise than in accordance with the staggered payment schedule shall be prohibited. The payments, including any membership fee, shall be divided into yearly instalments, each of which shall be of equal value. The trader shall send a written request for payment, on paper or on another durable medium, at least fourteen calendar days in advance of each due date.

2). From the second instalment payment on wards, the consumer may terminate the contract without incurring any penalty by giving notice to the trader within fourteen calendar days of receiving the request for payment of each instalment. This right shall not affect rights to terminate the contract under existing national legislation.

Article 11

Termination of ancillary contracts

1). Member States shall ensure that, where the consumer exercises the right to withdraw from the timeshare or long-term holiday product contract, any exchange contract ancillary to it or any other ancillary contract is automatically terminated, at no cost to the consumer.

2). Without prejudice to Article 15 of Directive 2008/48/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2008 on credit agreements for consumers (10), where the price is fully or partly covered by a credit granted to the consumer by the trader, or by a third party on the basis of an arrangement between the third party and the trader, the credit agreement shall be terminated, at no cost to the consumer, where the consumer exercises the right to withdraw from the timeshare, long-term holiday product, resale or exchange contract.

3). The Member States shall lay down detailed rules on the termination of such contracts.

Article 12

Imperative nature of the Directive and application in international cases

1). Member States shall ensure that, where the law applicable to the contract is the law of a Member State, consumers may not waive the rights conferred on them by this Directive.

Article 14

Consumer information and out-of-court redress

1). Member States shall take appropriate measures to inform consumers of the national law transposing this Directive and shall encourage, where appropriate, traders and code owners to inform consumers of their codes of conduct.

The Commission shall encourage the drawing up at Community level, particularly by professional bodies, organisations and associations, of codes of conduct aimed at facilitating the implementation of this Directive, in conformity with Community law. It shall also encourage traders and their branch organisations to inform consumers of any such codes, including, where appropriate, by means of a specific marking.

**************************************************************************************************************************

The 2 laws governing Timeshare in Spain are quite specific and have been in existence now for 4 years and 7 months.

I will quote from the TATOC website where they proclaim on their ‘Home’ page, to be ‘recognised as the authoritative voice of timeshare owners’.

From the TATOC ‘Home’ page.

TATOC’s mission is “To safeguard and enhance the timeshare holiday experience for existing and prospective users and to be the voice of owners”

From the TATOC ‘About’ page.

Serving individual timeshare owners, owner committees, resorts, and reputable timeshare companies TATOC has developed into a significant force within the European timeshare industry.

Why don’t TATOC ensure their RESORT members are abiding by the relevant laws in their daily activities when selling Timeshare?
I ask this because of « Reply #8 on: October 21, 2016, 1324 » of this thread where I make a reference to Crown Resorts, and other issues I have researched on this and other websites.

*******************************************************************************************************************************

Article 15

Penalties
1). Member States shall provide for appropriate penalties in the event of a trader’s failure to comply with the national provisions adopted pursuant to this Directive.

2). Those penalties shall be effective, proportionate and dissuasive.

Real Decreto-ley 8/2012, de 16 de Marzo. (Continued)

CHAPTER V

Legal regime

Article 16. Mandatory.

1). consumers may not waive the rights that are recognized in this Royal Decree-law.

2). the waiver of the rights recognized by this Royal Decree-law to consumers is zero, being likewise null the acts performed on fraud law, in accordance with provisions of article 6 of the Civil Code.

Article 19. Codes of conduct.

1). in contracts for Timeshare, acquisition of holiday products long-lasting, resale and Exchange, employers inform consumers that contracted code of conduct that had signed to facilitate the exercise of their rights.

2). professional associations of employers encourage their associates to promote codes of conduct and shall inform them to consumers who request it. (Again, is this what TATOC should be enforcing their members to do?)

CHAPTER VII
Tutela judicial and administrative

Article 22. Sanctioning regime.

Non-compliance by the companies of the provisions of this title shall be sanctioned as violation of consumer, applying you provisions of the general penalties provided for in title IV of book 1 of the revised text of the law for the defence of consumers and users and other complementary laws and regional regulations resulting from application.

Shall be deemed serious infringement which, once expired the withdrawal, the employer has not fulfilled the information requirements in the present Royal Decree, maybe, in your case, considered to be very serious, according to the criteria provided for in article 50 of the above-mentioned consolidated text.

TITLE II
Special rules on timeshare property timeshare

CHAPTER I
General provisions

Article 23. Target field.

1) is this title object the regulation of the Constitution, exercise, transmission and extinction of the right of timeshare real estate.

The right of timeshare properties attributed to its holder the Faculty enjoy, with character exclusive for a specific period each year, consecutive or alternate, accommodation capable of independent use by having output itself to the public highway or a common element of the building which were integrated and is equipped with permanently with the furniture suitable for the purpose, as well as the right to the provision of complementary services. The Faculty of enjoyment does not include accommodation or your furniture alterations. The timeshare right may be constituted as a real right to limited or on a obligacional basis, in accordance with the provisions of this article.

*******************************************************************************************************************
This means a Fixed week in a Fixed Apartment. Floating weeks are NOT LEGAL. ‘Pure’ Points are also NOT LEGAL. The meaning of ‘Pure’ Points, is points sold by a company where there is not a ‘Fixed’ Week or ‘Fixed’ Apartment ‘attached’ to the points stated in the contract.

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Iniciador de tema Publicado : 26/10/2016 17:30
Christopher Noonan
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The Anfi Way, maybe not? (part 5 of 7)

EU Directive 122, (16/03/2012) THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION (Continued)

EUROPEAN COMMISSION Brussels, 16.12.2015 COM (2015) 644 final

REPORT FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT AND THE COUNCIL
Report on the evaluation of Directive 2008/122/EC of the European Parliament and of the Council of 14 January 2009 on the protection of consumers in respect of certain aspects of timeshare, long-term holiday product, resale and exchange contracts.

ENFORCEMENT OF THE DIRECTIVE
Enforcement issues by country of the consumer and trader

Around half of all complaints between 2007 and 2013 concerning timeshare and related products, registered by the ECC-Net database, were made by UK consumers. The overwhelming majority of consumer complaints registered by ECC-Net were lodged against traders based in Spain.

Available penalties

Enforcement procedures and penalties vary considerably from one Member State to another. Member States have discretion in how to comply with the Timeshare Directive with regard to providing effective enforcement means and imposing effective, proportionate and dissuasive penalties to ensure compliance with its provisions by traders.

Penalties available to enforcement authorities in case of breaches of the Directive vary significantly among the Member States — from administrative fines of EUR 1 500 to fines in excess of EUR 100 000, or fines based on the annual turnover of the trader, e.g. up to 10 %.

Police investigation and criminal prosecution

In view of the high number of consumer complaints registered by various organisations, the penalties foreseen by national consumer laws do not appear to be efficient enough to discourage fraudulent traders. There is no EU-wide definition of "fraud" as a criminal offence; however, that does not seem to be a problem, as all Member States, under certain circumstances, qualify fraud as a criminal offence in their criminal law; this offence typically covers practices that have the objective of intentionally deceiving consumers and extorting money from them with no intention of providing the service, or providing the product with the characteristics that was promised. There is thus no indication of a need for an EU-wide definition of fraud, but rather there is a need for a more ambitious application of criminal law in that area. Member States therefore should be encouraged to take a more active approach regarding the investigation and prosecution of fraudulent practices.

In some Member States, investigating and prosecuting fraudulent traders involved in consumer scams does not seem to be a priority. When assessing the seriousness of such conduct the whole extent of the crime (including money laundering) and the possible involvement of criminal organizations should also be taken into account.

Consumer associations and business associations have been very active in assisting law enforcement authorities in investigating and prosecuting fraudulent conduct committed by companies. As a result of such assistance, some important criminal cases against fraudulent traders could be successfully launched.

The cross-border dimension of such fraudulent practices and the effectiveness of the measures taken by law enforcement authorities (police, prosecution services, courts) strongly depend on the successful functioning of the established criminal law cooperation between the competent authorities of Member States. Existing EU instruments for cooperation in criminal matters provide a comprehensive legal framework for this purpose. The Directive 2014/41/EU regarding the European Investigation Order in criminal matters will make it easier for judicial authorities to collect evidence from another EU Member State during any investigation. The investigative measures covered by this Directive include, for example, interviewing witnesses, obtaining information or evidence already in the possession of the executing authority, and (with additional safeguards) interception of telecommunications and information on — and monitoring of — bank accounts. As regards the prosecution stage, the European Arrest Warrant (established by Council Framework Decision 2002/584/JHA ) is a very effective tool for seeking the arrest and subsequent surrender of a requested person for the purposes of conducting a criminal prosecution or executing a custodial sentence or detention order.

Credit or debit card chargeback as remedy

Chargeback possibilities offered by providers of payment means have been identified as one of the most effective short-term ways of obtaining redress when the Timeshare Directive 2008/122/EC has been breached. It is a process that allows consumers to ask their credit or debit card provider to reverse a card transaction if there is a problem with the good or service purchased, especially if an illegal activity can be proven. Study has shown that it has been successfully used to ensure redress for consumers who were asked to make an advance payment and subsequently were refused to exercise their right of withdrawal. Directive 2007/64/EC on payment services in the internal market (PSD) and Directive 2008/48/EC on credit agreements for consumers (CCD) form the main legal bases of requesting a chargeback. With regard to chargeback for the non-conformity of goods or services, Article 15 59 of Directive 2008/48/EC applies, which covers credit card chargeback. Purchases where debit cards are used can, nevertheless, be covered by national law or by the operating rules of card companies. National consumer protection authorities and European Consumer Centres should, where appropriate, systematically advise consumers to ask banks for a chargeback, and as swiftly as possible since deadlines may apply.

Real Decreto-ley 8/2012, de 16 de Marzo. (Continued)

2). the timeshare regime can only fall on a building, property set, or sector of them architecturally distinct. All independent units that comprise it, excepting the necessary premises, must be subject to that regime. It will be necessary that the set has at least ten accommodations. He is allowed, however, that a same set of real estate is subject, at the time, a regime of rights of use per shift and to another type of tourist exploitation, provided that rights of timeshare borne of specific accommodations forperiods of time.
*************FIXED WEEK in a FIXED APARTMENT, ***********

3). the annual period of use may not be never less than seven days in a row and, within a same regime shifts may have the same duration. Shall, in addition, be reservedfor repairs, cleaning or other common purposes a period of time which may not be less than seven days for each of the accommodations subject to the regime.

4). the actual timeshare right may not in any case linked to an undivided share of the property, nor referred to timeshare, or in any other manner containing the word property.

For the purposes of advertising, marketing and transmission of the right of timeshare real estate, any other denomination may be used provided that you do not induce to confusion to the acquiring end and it falls off with clarity the nature, characteristics and legal and economic conditions of the right to enjoy.

6) contracts for lease of real estate rentals per season, which relate to more than one of them, anticipate or not corresponding to some or all seasons contracted rents, and any other contractual arrangements for more than a year, without setting up a real right relating to the use of one or more accommodations for overnight during more than one period of occupation they will be subject to the provisions of this title, without prejudice to the stipulated in the law 29/1994 of 24 November, tenancies, and general consumer protection legislation. Either you can be called timeshare or in any other manner containing the word property.

7). the contract by virtue of which constitute or convey any other rights, real or personal, for a time exceeding one year and concerning the use of one or more properties for a determined or determinable period a year, aside from this title, and with the sole exception of the provisions of the following paragraph, shall be null , and you must be returned to the purchaser or assignee any rents or satisfied considerations,as well as compensation for damages suffered.

. the provisions of this title is not obstacle to the validity of any other contractual mode of Constitution of right of a personal nature or associative type, which aims at the use of one or more accommodation for the night during more than one periodof occupation, constituted under cover and on the terms contained in the rules of the European Union in particular, Regulation (EC) No. 593/2008, of the European Parliament and of the Council of 17 June 2008 on law applicable to contractual obligations (Rome I) and of the international conventions to which Spain is a party. To all these contractual arrangements shall apply the provisions of title I of this Royal Decree.

Article 24. Duration.

1). the duration of the regime will be more than one year and shall not exceed fifty years, counting from the registration of the same or the registration of the completion of the work when the regime has been constituted on a building under construction.
*****2 and a half years comes between more than 1 year and 50 years****

CHAPTER II
Legal regime

Section 1 Constitution

Article 25. Constitution of the regime.

Service companies may not be domiciled in tax havens and will have to be, at least,a branch established in a Member State of the European Union.

Article 26. Regulatory writing.

1). the regulatory public deed of the timeshare regime must be expressed, at least the following circumstances:

1 the description of the farm on which constitutes exploitation regime shift and of the building or buildings that exist, with review of common services to the holders of the exploitations are entitled. If the construction is only begun, indicate the date limit for the completion of the same.

2nd the description of each of the accommodations that integrate each building, which will be a correlative with reference to the estate. If the property is earmarked tourist exploitation at the time that is on it a regime of exploitation by shift, will be determined what accommodations are likely to be encumbered with rights of use pershift and for what periods a year.

3rd in each accommodation designed to use shift will express the number, duration,indicating the day and start time and end, the quota corresponding to each shift with regard to accommodation, if previously constituted the horizontal division, or in relation to the total of the property, if it is not, furniture that is intended, as well as its value , and day of the year not configured as shifts of exploitation being reserved,in that housing, repairs and maintenance. It is given to each use also a correlative number on each accommodation.

4th reference to services that have been provided and which are inherent in the rights of timeshare, expressing that they are assumed directly by the owner or by a service company.

5th the statutes that undergoes the exploitation regime shift, if they had established. Of them may not be for rights holders any obligation or limitation contrary to the provisions of this title.

6th the tourist of the property registry, cadastral, town planning and, where appropriate, situation. You will accompany graphic and descriptive cadastral certification of the property, as well as the level of distribution of the different accommodation options in the respective plant.

7 remuneration of services and, where applicable, the costs of community.

8th duration of the regime.

2) in addition shall incorporate writing, original or notary public testimony, the contract concluded with the company's services and the insurance contracts referred to in article 28. An authenticated copy of these for your file must accompany registration.

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Iniciador de tema Publicado : 03/11/2016 14:51
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